De automotive staat alweer aan de vooravond van grote veranderingen. Interne en externe kansen en bedreigingen. Nieuwe toetreders uit China, CAFE normen, netwerkreorganisaties, fusies van OEM’s.

Gedurende 20 jaar ben ik zelf dealer geweest van het merk Peugeot. Al vroeg ben ik lid geworden van de dealervereniging. Eerst regio later hoofdbestuur en vanaf 1997 tot 2025 voorzitter.  In deze tijd heeft de automotive enorme veranderingen doorgemaakt. Niet alleen contractuele zaken als BER, maar ook samenwerking met Nederlandse importeur naar nu National Sales Company filiaal van het Hoofdkantoor. Het simpele autoverkopen, een op een met klant, naar nu omni-channel trajecten. Van distributie contracten naar agentuur. Een renderend dealernetwerk, aangepast naar klantwens en naar Fabriek strategie. Dat betekend keuzes maken, ik ben niet van de zachte heelmeesters. Liever tijdig duidelijkheid geven over plaats in het toekomstige netwerk.

Topics die we samen kunnen bespreken:

Voor dealers/retailers: aan en verkoop trajecten, herstructurering vraagstukken, management team uitdagingen, overdracht naar volgende generatie.

Voor NSC: netwerk visie ontwikkelen, netwerkoptimalisatie, 360 balance score card, relatie met netwerk.

Translate »